22580505 - 28111110 - 021

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چطور بعد از یادگیری یک کسب‌ وکار جواهرسازی راه‌ اندازی کنیم؟

فهرست عناوین

چطور بعد از یادگیری یک کسب‌ وکار جواهرسازی راه‌ اندازی کنیم؟

مکان شما:خانه/مقالات جواهرسازی/سنگ شناسی/چطور بعد از یادگیری یک کسب‌ وکار جواهرسازی راه‌ اندازی کنیم؟…

چطور بعد از یادگیری یک کسب‌ وکار جواهرسازی راه‌ اندازی کنیم؟

بازار جواهرات همواره بازار داغی بوده است.
در این بخش اشاره خواهیم کرد که چطور می‌توانید راه خود را در این بازار پیدا کنید و مسیرتان را پیش بگیرید. با مرکز آموزش های جواهرسازی همراه باشید . 
با اینکه به نظر می‌رسد کسب‌وکار جواهرسازی یک حوزه‌ی محسورکننده و بسیار جذاب باشد اما مانند کسب‌وکارهای دیگر، نیازمند آن است که زمان، هزینه و تلاش زیادی روی آن صرف شود. در هنگام شروع، باید به دقت حوزه‌ی رقابت را بررسی کرد، مطالعات لازم را در مورد بازار هدف انجام داد و تمام جزئیات و ریزه‌کاری‌های محصولات را شناخت. 

ما با چند تن از جواهرسازها، که مسیرهای نسبتاً متفاوتی را برای رسیدن به موفقیت طی کرده‌اند، مصاحبه کردیم.
در این مقاله به جزئیات پیچیده‌ی شروع این کسب‌وکار از زبان این افراد اشاره خواهیم کرد و مسائلی مانند سرمایه‌ی مورد نیاز و موارد دیگر را بررسی می‌کنیم. امیدواریم خواندن این مقاله بتواند به شما کمک کند مسیر خاص خود را در این صنعت لوکس پیدا کنید.

آموزش جواهرسازی برای راه اندازی کسب و کار

Pamela Doyle، یکی از بنیان‌گذاران برند معتبر Doyle & Doyle، بر اهمیت گذراندن آموزش‌های قوی و راهبردی در زمینه‌ی محصولات تأکید می‌کند. خود او در ابتدا چند سال در این زمینه شاگردی می‌کرده و خواهرش Elizabeth Doyle – دیگر بنیان‌گذار این برند – تحصیلات دانشگاهی در این حوزه دارد.
David Gandy، بنیان‌گذار شرکت Ecowrist، معتقد است «خیلی خوب است که روی بازار تحقیقات مختلفی انجام گیرد تا مشخص شود که چه ترندهایی بیشتر طرفدار دارد، اشتباه ما این بود که این کار را نکردیم و کاملاً از روی غریزه عمل کردیم».

یک متخصص بازرگانی می‌تواند در این فرآیند به شما کمک کند. به عنوان مثال، Paola Delgado – مؤسس شرکت Mujus در نیویورک – از یک فرد حرفه‌ای کمک گرفت تا به او یاد چطور برای جواهرات بازاریابی و چه چیدمانی را برای جواهرات ویترین انتخاب کند. سپس، Delgado تصمیم گرفت که می‌خواهد به طور خاص روی چه موادی کار کند و بازار رقابتی مورد نظر را در سطح جهانی بررسی کرد. او می‌گوید: «بعد، من بازار هدفم را تعریف کردم؛ اینکه مشتری‌های من چه کسانی هستند، وضعیت اقتصادی آنها چگونه است و اینکه چطور می‌توانم تجربه‌ی خوبی برای مشتری فراهم کنم و با توجه به این معیارها کار خودم را با تلاش بیشتری ادامه دادم و رضایت بازار را جذب کردم».

مطالعه بیشتر
سنگ آکسینیت و خواص و کاربرد آن

مطالعه بیشتر

آندرادیت (Andradite) ، خواص و کاربردهای آن

بعد از اینکه فهمیدید روی چه نوع جواهراتی می‌خواهید کار کنید و همچنین، بازار هدف را مشخص کردید، چند عامل دیگر را هم باید مد نظر قرار دهید. شروع کسب‌وکار چه هزینه‌هایی دارد؟ هزینه‌ی مواد اولیه چقدر می‌شود؟ اگر قرار نیست خودتان جواهرات را بسازید، هزینه‌ی ساخت آنها چقدر تمام خواهد شد؟ آیا باید یک مغازه‌ی فیزیکی باز کنید یا در بازارهای هفتگی و نمایشگاه‌ها محصولات خود را بفروشید؟ در نهایت، آیا آمادگی این را دارید که با هزینه‌های مربوط به مجوز و سایر هزینه‌های پنهان مواجه شوید؟
 

مشخص کردن هزینه‌های شروع کسب‌وکار
جواهرات و زیورآلات را می‌توان از گستره‌ی بسیار متفاوتی از مواد ساخت؛ از گران‌قیمت‌ترین سنگ‌ها گرفته تا مواد ارزان‌تر و در دسترس‌تر.

بنابراین، هزینه‌ی مواد اولیه بر اساس نوع جواهراتی که می‌خواهید کار کنید بسیار متفاوت خواهد بود.
ممکن است بعضی از افراد سرمایه‌ی زیادی داشته باشند و از همان ابتدا یک کسب‌وکار بزرگ را ایجاد کنند اما برخی دیگر هم هستند که دوست دارند آن را ذره ذره و از صفر بسازند.
برای نمونه، بنیان‌گذار Ecowrist با 2 هزار دلار سرمایه‌ کار خود را آغاز کرد و با استفاده از آن توانست اولین 100 ساعت مچی سفارشی خود را تولید کند.

هزینه‌های تولید
برخی از افراد، علاوه بر طراحی جواهرات، کار ساخت را نیز خودشان انجام می‌دهند اما بسیاری از طراحان، کار ساخت را به دیگران واگذار می‌کنند. باید توجه داشت که هزینه‌های برون‌سپاری تولید تأثیر زیادی در حاشیه‌ی سود شما دارد.
به عنوان مثال، هزینه‌ی تولید جواهرات در داخل ایالات متحده بسیار زیاد است و به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های جواهرسازی، تولید را در کشورهای دیگر انجام می‌دهند.
برای نمونه، شرکت Ecowrist دو کارگاه مجزا در امریکای جنوبی تأسیس کرده است. مؤسس این شرکت می‌گوید که هزینه‌های تولید در امریکای جنوبی 400 الی 500 درصد کمتر از هزینه‌های تولید در ایالات متحده است. 
البته باید توجه داشت که تأسیس این کارگاه یک سری هزینه‌های اضافه دیگر مانند سفرهای پی‌درپی و دردسرهای فرآیند نظارت بر کیفیت را به همراه دارد.
از طرف دیگر، طبیعی است که نیروهای کار ارزان‌تر نیاز به آموزش و صرف زمان بیشتری داشته باشند و این خود یک نوع هزینه قلمداد می‌شود.

آیا تأسیس مغازه اجباری است؟
در سال 1995 بود که Stacey Ford مغازه‌ی جواهرفروشی خود را در فیلادلفیای ایالات متحده افتتاح کرد و 11 سال بعد، این مغازه را برای همیشه بست.
او می‌گوید: «در سال 2006، دیدیم که میزان فروش به شدت پایین آمده.
اوضاع اقتصادی مردم خوب نبود و مردم به شدت برای یکی کردن دخل و خرج تلاش می‌کردند.» از آن به بعد، Stacey روی فروش در بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های موقت تمرکز کرده است.
در حال حاضر، مرکز فعالیت او در نیویورک است و همچنان محصولاتش را به فیلادلفیا هم ارسال می‌کند.
او در ادامه می‌گوید:
«به نظر من در جو اقتصادی امروز، کار کردن در بازارها به صرفه‌تر از مغازه است.
هزینه‌ی اجاره‌ی مغازه در نیویورک بسیار سرسام‌آور است. نمی‌دانم افراد چطور می‌توانند با دادن اجاره‌ی ماهیانه 5 تا 6 هزار دلار، باز هم سوددهی داشته باشند.»
با اینکه مغازه‌ها بدون شک هزینه‌های بالایی دارند اما باید توجه داشت که بازارچه‌ها و نمایشگاه‌ها هم کم‌هزینه نیستند.
به عنوان نمونه، غرفه‌ای که Ecowrist در یکی از نمایشگاه‌های نیویورک به مدت دو هفته اجاره کرده بود، حدود 4700 دلار برای آنها هزینه در پی داشت.
قیمت غرفه به جایگاه آن بستگی دارد و با توجه به درخواست‌های زیاد، ممکن است تمام غرفه‌ها پر شده و فضایی به شما نرسد.
در بازارچه‌های خیابانی که هر از گاهی در نیویورک برپا می‌شود،
تعداد غرفه‌های جواهرات و زیورآلات گاهی به حدی می‌رسد که مسئولان بازارچه دیگر فضای بیشتری را به این کسب‌ و کار اختصاص نمی‌دهند. 

مطالعه بیشتر
11 نرم افزار برتر طراحی جواهرات

مطالعه بیشتر

خواص سنگ کلسیت و کاربرد آن در جواهرسازی

فروش عمده جواهرات از طریق بازارچه ها و نمایشگاه ها :

Delgado، بنیان‌گذار Mujus، تصمیم گرفته که فعلاً برای کسب‌وکار خود مغازه افتتاح نکند.
او تمرکز خود را روی فروش عمده و فروش از طریق بازارچه‌ها و نمایشگاه‌ها معطوف کرده است.
او می‌گوید: «با اینکه فروش عمده سود کمتری دارد اما از طرفی دردسرش هم کمتر است و بسیاری از هزینه‌های اضافه‌ی دیگر را حذف می‌کند.»
خواهران Doyle، که هنوز مغازه‌ی خود را در یکی از گران‌ترین مناطق منهتن در نیویورک حفظ کرده‌اند، به کارآفرین‌ها راجع به باز کردن مغازه با توجه به شرایط اقتصادی امروز این گونه هشدار می‌دهند: «به نظرم شما باید تا جایی که امکان دارد هزینه‌های خود را پایین نگه دارید.
اجاره‌ی ماهانه مغازه، هزینه‌ی بسیار زیادی است.
شما هنوز باید بازار خود را پیدا کنید و راه زیادی در پیش دارید.» آنها می‌گویند بخشی از موفقیت مغازه‌ی آنها به این دلیل است که اجاره‌ها در هنگام افتتاح مغازه خیلی پایین‌تر بوده و همچنین، طلا هم نصف قیمت کنونی را داشته.
در غیاب مغازه‌ی فیزیکی، داشتن یک وب‌سایت قوی بسیار بسیار ضروری خواهد بود.
بنیان‌گذار Mujus می‌گوید که برای طراحی وب‌سایتش وسواس بسیار زیادی داشته و می‌خواسته که این وب‌سایت از هر نظر منحصربه‌فرد باشد؛ بنابراین حاضر شده تا 10 الی 15 هزار دلار روی طراحی و اجرای وب‌سایت هزینه کند.
با توجه به مزایای که خرید آنلاین برای مشتری‌ها فراهم می‌کند، تمایل به این بازار به طور روزافزونی در حال افزایش است.
در کنار فروشگاه‌های اینترنتی، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیز یکی دیگر از نکاتی است که کارآفرینان باید مد نظر قرار دهند تا برند و محصولات خود را به مصرف‌کننده‌ها معرفی کنند. Stacey Ford که در بالا به او اشاره کردیم، با طراحی وب‌سایت خوب و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی توانسته است که 20% از کل فروش خود را از این طریق انجام دهد.
گرچه Ford با مغازه‌ی سابق خود خداحافظی کرده اما معتقد است که هدف نهایی جواهرسازها باید باز کردن یک مغازه‌ی فیزیکی باشد. او می‌گوید: «پیشنهاد من این است که بازاریابی گسترده‌ای را انجام دهید، نام خود را در بازار مطرح کنید و پایگاه مشتری‌های خود را با قدرت طی چند سال بسازید و سپس، مغازه‌ای را افتتاح کنید و به مشتری‌های خود اطلاع بدهید که “ما مغازه‌ی خودمان را افتتاح کرده‌ایم و دیگر در بازارچه‌های موقت فعالیتی نداریم”». به این ترتیب، مشتری‌ها اعتماد بیشتری به شما خواهند کرد و به محصولات شما وفادار خواهند ماند.

مطالعه بیشتر
تورمالین-چشم-گربه-ای ، خواص و کاربردهای آن

مطالعه بیشتر

هکمنیت ، خواص و کاربردهای آن

4.8/5 - (20 امتیاز)

مطالعه بیشتر

معرفی معروف ترین برند های الماس در دنیا
بریل ، خواص و کاربردهای آن در جواهرسازی
اندازه ی گردنبند مناسب برای بدن و استایل شما:
مخراج کاری چیست ؟
طراحی مجموعه ی جواهرات ۲
پلاتین ، خواص و کاربردهای پلاتین
کانزیت ، خواص و کاربردهای آن
سنگ جواهر چشم ببر ، خواص و کاربردهای آن
یاقوت ، جواهر سازی با یاقوت ، خواص یاقوت
پیریت رنگین کمانی ، خواص و کاربردها
آموزش نقره سازی
تاریخچه و مختصری از سنگ جواهر آزوریت
اوپال سیاه ، خواص و کاربردهای آن
چگونه میتوان سنگ های قیمتی اصل را از تقلبی تشخیص داد ؟
آندزین لابرادوریت و کاربردهای آن
گروسولار ، خواص و کاربردهای آن
سنگ سرافینیت ، خواص و کاربردهای آن
ایدوکراز ، خواص و کاربردهای آن در جواهرسازی
سنگ جواهر لعل منگنزدار ( اسپسارتیت )
عکاسی جواهرات | عکاسی زیورآلات
جدید ترین نمونه جواهرات ترند در سال 2021
آموزش ساخت آویز چرم با حلقه فلزی
آمازونیت و خواص و کاربردهای آن در جواهرسازی
نرم افزار Modo در طراحی جواهرات
سنگ جواهر اسفین sphene ، خواص و کاربردهای آن
سرپانتین ، خواص و کاربردهای آن
خواص سنگ کلسیت و کاربرد آن در جواهرسازی
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی جواهرسازی آموزشگاه پویااندیش
گوشواره های فلزی چکش خورده

گوشواره های فلزی چکش خورده

مقاله آموزشی مربوط به کار با گوشواره های فلزی شامل تکنیک های کار با فلز و کمی کار با سیم و جلادهی می شود. 
مراحل انجام این پروژه آسان است و نتایج بسیار زیبایی بدست خواهد آمد.

مطالعه مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *