22580505 - 28111110 - 021

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
حلقه نامزدی

حلقه نامزدی و انواع آن

فهرست عناوین

حلقه نامزدی و انواع آن

انتخاب حلقه های نامزدی گامی هیجان انگیز از پیشنهاد ازدواج است و همچنین بسیاری از افراد این فرایند را امری وحشتناک می دانند. با این وجود انتخاب حلقه مناسب برای شریک زندگی تان همیشه در اولویت اول قرار داشته و از مهمترین و کلیدی ترین نکات است و این مطلب در یافتن حلقه نامزدی مناسب به شما کمک شایانی می کند.

1. سبک و مدل حلقه

سبک و ساختار رکاب حلقه نامزدی به اندازه سنگی که بر روی آن قرار می گیرد مهم و تاثیر گذار است. انگشتر باید سبک شخصی فرد را منعکس نماید: ممکن است بخواهید حلقه ای را انتخاب کنید که با جواهراتی در حال حاضر استفاده می­کنید هماهنگ باشد.با تصویرگران پویا اندیش همراه باشید.
همچنین حلقه می­بایست متناسب با شکل انگشتان باشد.
به عنوان یک قاعده کلی ، حلقه های کوچکتر برای افراد جوان مناسب تر است ، در حالی که حلقه های بزرگتر روی دستان افراد جا افتاده بهتر به نظر می رسند. حلقه های با طرح های افقی گسترده و کشیده برای انگشتان بلند و باریک مناسب است ، در حالی که انگشتان کوتاه تر خواستار طراحی هایی عمودی تر هستند. یک حلقه با ساختار هم راستا با طول انگشت و کشیده می تواند دستانی گشاده و جذاب تری را به نمایش بگذارد.

2. شکل الماس

شکل های مختلف الماس ها

برلیان

“درخشش” بیشتری نسبت به سایرین دارد.

مارکیز

اولین بار توسط پادشاه لویی شانزدهم سفارش داده و توسط وی استفاده شد.

رادیان

درخشان ترین شکل از تمام اشکال مربعی است.

پرنسس

این نوع برش بسیار متنوع است و با حلقه های مختلف بسیار خیره کننده به نظر می رسد.

گلابی

این شکل از نظر ظاهری متقارن و دارای نقطه ی تلاقی خطوط است.

Asscher

این شکل از الماس شکلی بسیار زیبا داشته و به شدت متاثر از Art Deco است.

کوسن

این الماس مربعی شکل با گوشه های گرد ، پخش نور بسیار عالی را فراهم می کند.

زمرد

تراش مستطیلی با شکوهی که وضوح الماس را به خوبی نمایان می­سازد و نمایش می­دهد.

قلب

شکل قلب انتخابی عاشقانه ، شیک و در عین حال هوشمندانه بوده که از هر نظر برجسته است.

بیضی

تراش بیضی شکلی کشیده داشته که می تواند جلوه بیشتری نسبت به اندازه الماس ایجاد نماید.

 انواع حلقه های نامزدی 

حلقه های نامزدی برلیان 

تراش برلیان محبوب ترین شکل الماس است و نیمی از الماس های فروخته شده امروزی را به خود اختصاص می دهد. برش گرد درخشان بیشترین میزان درخشش و طول عمر را نسبت به تمامی اشکال الماس داشته و بازتاب نوری مطلوب تر و درخششی بیشتر دارد.با تصویرگران پویا اندیش همراه باشید.
چرا برلیان؟
الماس برلیان برای تمام حلقه های نامزدی مناسب است و کاملاً با تمامی روشهای چینش و تنظیم حلقه های نامزدی از یک فضای ساده کلاسیک گرفته تا یک محیط فانتزی و بسیار پیچیده تر سازگاری داشته و بخوبی کار می کند.
برش درخشان برلیان به شکلی یکنواخت و کامل شكل گرفته است و به همین دلیل این الماس تنها شكل از الماس است كه در طی مراحل صدور گواهینامه توسط gemologists نسبت به نوع برش درجه بندی می شود.
آیا می­دانستید؟
حلقه نامزدی برش برلیان بیشتر از سایر شکل های الماس مشهور است و نیمی از الماس هایی که برای حلقه نامزدی به فروش می­رسند به این طرح هستند.

انواع حلقه های نامزدی برلیان

حلقه های نامزدی برش مارکیز Marquise 

حلقه نامزدی برش مارکیز Marquise ، الماسی منحصر به فرد است که به آن “Navette” نیز گفته می شود و که به معنای “قایق کوچک” است ، همانطور که از شکل الماس احساس می شود این برش آینه ای از یک قایق کوچک است. الماس برش مارکیز Marquise شکلی منحصربفرد است که حداکثر وزن قیراط را داشته و از سایر سنگهای همان وزن بزرگتر به نظر می رسد.با تصویرگران پویا اندیش همراه باشید.
چرا مارکیز؟
شکل کشیده و منحصر به فرد این سنگ با حاشیه های برجسته آن به خوبی انگشت فرد را پوشش می­دهد و در اوج عظمت بسیار با شکوه است. نکته مهم این است که مارکیز Marquise خیلی کم عمق نباشد تا از عبور نور از پشت الماس جلوگیری کرده و از درخشندگی و برق آن کم شود.
آیا می­دانستید؟
برش مارکیزMarquise به درخواست پادشاه فرانسه لوئی پانزدهم خلق شد تا از لبخند معشوقه اش مادام دو پومپادور تقلید کند. جری هال ، ویکتوریا بکهام و کاترین زتا جونز همگی حلقه نامزدی با این برش خاص و منحصر به فرد را دارند.

مطالعه بیشتر
سنگ جواهر گارنت مالایا

مطالعه بیشتر

پیترسیت ، خواص و کاربردهای آن

انواع حلقه های نامزدی مارکیز

حلقه های نامزدی برش رادیان 

الماس برش رادیان Radiant انتخابی عالی برای کسانی است که از حلقه نامزدی خود درخشش بسیاری انتظار دارند.با تصویرگران پویا اندیش همراه باشید
چرا رادیان؟
این برش مستطیلی ساخته شده از ۷۰ وجه با حاشیه ها و لبه‌های نازک ، نور بیشتری نسبت به سایر شکل ها همانند لوزی و مربع دارد. به طور کلی برش رادیان ، در حضور دیگر برش های الماس برای انتخاب حلقه نامزدی ، دیدگاه ها را تحت تاثیر قرار می­دهد و حتی انتخاب های پیشین را دستخوش تغییر می‌کند.
آیا می‌دانستید؟
الماس برش رادیان یکی از مدرن ترین و تازه ترین انواع تراش در جهان الماس است – که منشا آن در دهه ۱۹۷۰ بود. برش رادیان با استفاده توسط افراد مشهوری چون کیم کارداشیان ، درو بری مور و ریس ویترسپون محبوبیت بیشتری پیدا کردند.

انواع حلقه های نامزدی رادیان

حلقه‌های نامزادی برش پرنسس 

برش پرنسس یکی از محبوب‌ترین شکل‌های الماس برای حلقه های نامزدی است.
برش پرنسس پراکندگی نوری بسیار بیشتری نسبت به سایر اشکال دیگر دارد، اما چهار گوشه آن ظاهر و احساس امروزی بودن و همگام با مد بیشتری به آن می‌دهند. یک پرنسس کوچک که به شکل هرم ساخته شده‌است ؛ چهار گوشه اریب دارد و نمای مربع یا مستطیل شکلی ایجاد می‌کند که هنگام رویارویی با آن به سمت پایین اشاره دارد.با تصویرگران پویا اندیش همراه باشید.

چرا پرنسس؟
یک آرایش منحصر به فرد از وجوه الماس ، نور را به سمت مرکز الماس منعکس می‌کند که باعث ایجاد درجه بالایی از انعکاس نور می‌شود که سبب نور و درخشندگی زیادی سنگ می‌شود. این برش در دهه ۷۰ میلادی ساخته شد و به سرعت محبوبیت خود را به عنوان یک شکل لوزی شیک و جذاب افزایش داد.
آیا می‌دانستید؟
با مود توجه قرار گرفتن دقت برش و زوایای آن و همچنین افزایش توجه به نوع برش ، شهرت پرنسس نیز افزایش‌یافته است. افراد مشهوری مانند سارا میشل گلر، هیلاری داف و کندرا ویلکینسن همگی این مدل منحصر به فرد را به دست می‌کنند.
ساختار وجوه الماس
شکل لوزی معمولی دارای ۵۷ یا ۷۶ وجه است و می‌تواند به شکل مستطیل یا مربع نیز بریده شود.

انواع حلقه های نامزدی پرنسس

حلقه های نامزدی برش گلابی  

شکل گلابی یا همان طور که در بازار شناخته می‌شود “اشک” ، یک قطعه الماس ترکیبی منحصر به فرد است که ترکیبی از درخشندگی و سبک طراحی گرد و مارکیز را به همراه دارد و در نهایت ساختار آن به شکلی با یک نقطه و انتهای گرد منتج می‌شود. هنگامی که اشک در حلقه نامزدی قرار می‌گیرد، نمایشی از بازتاب متفاوت نور به هنگام عبور از پایه سنگ به نوک آن حاصل می‌شود و بسیار جذاب ، گیرا و اثر گذار است.با تصویرگران پویا اندیش همراه باشید.

چرا گلابی؟
شکل گلابی “اشک” تناسب بسیار زیادی با خانواده سلطنتی و جواهرات سلطنتی دارد.
بزرگ‌ ترین الماس دنیا گلابی شکل است که یکی از ویژگی های برجسته جواهرات سلطنتی ملکه الیزابت دوم است.
آیا می‌دانستید؟
حلقه نامزدی گلابی شکل دقیقا به شکل قطره اشک است و بهترین انتخاب برای کشیده تر نشان دادن انگشت انتخاب و استفاده آن است و در میان افراد مشهور ، کاترین هگل ، جسیکا سیمپسون و ویکتوریا بکهام از آن استفاده می­کنند.

انواع حلقه های نامزدی گلابی

حلقه‌های نامزدی Asscher  

حلقه نامزدی برش Asscher شکلی منحصر به فرد است که با سبکی مشابه با نگین زمرد برش داده می‌شود اما شکل مربعی دارد. محبوبیت این حلقه نامزدی بدلیل ساختار متمایل به لوزی آن و وضوح بالایش است.با تصویرگران پویا اندیش همراه باشید.

چرا Asscher؟
تعداد وجوه استاندارد اصلی موجود بر روی یک برش Asscher معمولا ۵۷ و نسبت تناسب معمولی آن برای شکل مربعی برابر با ۱.۰۰ تا ۱.۰۵ است. برش Asscher درخشندگی بسیاری را به ارمغان می­آورد و توهم نوری شگفت‌انگیزی خلق می‌کند که به “تالار آیینه” معروف است. با داشتن خطوط تمیز و ساختار پیچیده یک حلقه نامزدی برش asscher ، انتخابی کاملا خاص و جذاب برای حلقه نامزدی شماست.
آیا می­دانستید؟
حلقه های نامزدی برش Asscher بازگشتی خیره کننده است به دوران Art Deco که از اوایل قرن بیستم سرچشمه گرفته است.
پیپا میدلتون ، کلو کارداشیان و الیزابت تیلور افسانه ای از مشهور ترین مشتریان حلقه نامزدی Asscher هستند.
ساختار وجوه الماس
یک الماس برش Asscher برای ایجاد جلوه معروف “تالار آینه” خود از 50 یا 58 وجه برخوردار خواهد بود. توسط مراجع جواهرات اعلام شده است که برای داشتن یک الماس برش Asscher به عنوان ” زمرد مربعی” ، برای ظاهر و شکل مربع به نسبت 1.00 تا 1.05 احتیاج است.

مطالعه بیشتر
سنگ جواهر زیرکن ، زرگون یا زرقون

مطالعه بیشتر

خواص سنگ کلسیت و کاربرد آن در جواهرسازی

انواع حلقه های نامزدی Asscher

حلقه های نامزدی با برش کوسن

در سال های اخیر ، حلقه های نامزدی برش کوسن از محبوبیت چشمگیری برخوردار شده اند ، همانطور که از نام آن پیداست این برش با گوشه ای به اصطلاح نرم مانند بالش / کوسن به نظر می رسد و محبوبیت این سنگ زیبا توسط میزان تقاضای بالای آن در این صنعت ثابت می­گردد. با داشتن گوشه های نرم ، این الماس جایگزین زیبایی برای الماس برش گرد و یا پرنسس است بدون اینکه این ویژگی سبب تغییری در بازتاب نور و درخشش آن شود.

با تصویرگران پویا اندیش همراه باشید.

چرا برش کوسن؟
برخی از الماسهای برش خورده دارای خاصیتی هستند که در صنعت آن را خاصیت “یخ خرد شده” می نامند ، به این معنا که الماس به دلیل برخی ویژگی های وجوه موجود در سنگ نور بیشتری که از بسیاری جنبه ها شبیه یخ خرد شده است منعکس می نماید. به دلیل داشتن وجوه بیشتر ، برش کوسن می تواند نور بیشتری را پراکنده کند ، و همین امر آن را به یکی از درخشان ترین سنگهای مربعی و مستطیل شکل تبدیل کرده است.
آیا می­دانستید؟
حلقه های نامزدی برش کوسن در سال های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند زیرا در مقایسه با الماس های برش گرد و یا پرنسس ، ارزش بیشتری را در هر قیراط ارائه می دهند. هایدی کلوم ، ایوانکا ترامپ و نیکول کیدمن همگی حلقه های نامزدی برش کوسن استفاده می­کنند.
ساختار وجوه الماس
با الهام از قرن 19 ام ، الماس برش کوسن معمولاً 58 وجه دارد. نسبت های ایده آل آن 1.00 تا 1.05 برای یک مربع و بیشتر از 1.10 برای برش کوسن مستطیل شکل است.
برای اینکه با حلقه نامزدی تان سر و صدای بیشتری به پا کنید یک الماس برش کوسن با “اثر یخ خرد” را انتخاب نمایید.

انواع حلقه های نامزدی کوسنی

حلقه نامزدی برش زمرد

یک الماس برش زمرد ظاهری متمایز و زیبا خلق می کند که زیبایی بی مانندی دارد. این برش شیک ، وجه هایی مستطیل شکل در الماس ایجاد می کند که زیبایی های آن را به وضوح برجسته تر می کند.با تصویرگران پویا اندیش همراه باشید.

چرا زمرد؟
برش زمرد با سطحی مستطیل شکل ، صاف و گوشه های ظریف ، مخاطب را به دیدن زیبایی های درونی خود دعوت می کند ، جنبه های برش پله ای اش کاملاً شکل یافته و تقارن با شکوهی دارد.
همانطور که از نام آن پیداست ، این برش در ابتدا برای تقویت زیبایی زمردها انجام شده بود ، اما خیلی زود کشف شد که این تکنیک حرف های زیادی در برش الماس برای گفتن دارد و از آن زمان به روشی رایج برای تقویت زیبایی الماس تبدیل شد.
آیا می­دانستید؟
برش زمرد به دلیل وضوح بالا و زیبایی اش همیشه مورد ستایش بوده و نمادی از ثروت و مقام است. این برش محبوب به دلیل شکل ظاهری کشیده اش شهره خاص و عام شده و ویکتوریا بکهام ، بیانسه و کیم کارداشیان همگی از آن استفاده کرده اند.
ساختار وجوه الماس
یک الماس برش زمرد معمولاً دارای 57 وجه است. نسبت مناسب آن نیز به طور معمول بسته به ترجیحات شخص کاربر بین 1.30 و 1.50 خواهد بود.

انواع حلقه های نامزدی زمرد

حلقه نامزدی برش قلب

نماد نهایی عشق و ایثار
حلقه نامزدی الماس با شکل قلب برای همیشه شاهد بر عشق شما خواهد بود. این الماس ها از 56 تا 58 وجه شکل گرفته است. این حلقه نشانه عشقی خالص با ساختار قدرتمند آتش بوده و نگینی درخشان است. الماسی به شکل قلب در حقیقت یک ساختار پیچیده تلقی می شود ، زیرا این برش یک برش نادر و متمایز از دیگر برش ها است.با تصویرگران پویا اندیش همراه باشید.

چرا قلب؟

شکل سنتی قلب باید دارای نسبتی بین 0.90 تا 1.10 باشد تا به طور یکنواخت شکل بگیرد و شکلی را که همه ما از آن می شناسیم نمایش داده شود.
آیا می­دانستید؟
حلقه های نامزدی قلبی شکل به دلیل دشوارتر بودن ماهیت برش سنگ تا حصول شکل قلب کامل کمی نادر هستند.
از افراد قابل توجه که از این الماس خیره کننده استفاده کرده اند می توان به شری ال کول ، لیدی گاگا و راشل هیومز اشاره نمود.
حلقه نامزدی برش بیضی
الماس برش بیضی بسیار برای حلقه نامزدی مناسب است ، شکل این الماس وزن قیراط آن را بهینه می کند ، به این معنا که شکل کشیده آن می تواند باعث بزرگتر بودن اندازه آن نسبت به سایر اشکال با وزن قیراط مشابه شود.

مطالعه بیشتر
تاریخچه و خلاصه ای از امولیت

مطالعه بیشتر

هولیت ، خواص و کاربردهای آن

چرا بیضی؟

الماس های بیضی شکل همچنان افزایش محبوبیت خود را ادامه می دهند و از نظر تاریخی سمبل تجمل و ثروت هستند. پس چه راهی بهتر از اینکه تغیان این نماد را با به کار بردن حلقه های نامزدی با الماسی به شکل بیضی ادامه داد.
آیا می­دانستید؟
همان گونه که گفته شد حلقه های نامزدی برش بیضی روشی مناسب برای بهینه سازی اندازه وزن هر قیراط است و به دلیل شکلی که دارد انگشت را کشیده تر نمایش می­دهد. حلقه های نامزدی مشهور برش بیضی تا به حال توسط افرادی مانند توسط جنیفر آنیستون ، میراندا کر و بلیک لیولی به کار رفته است.
3. قانون 7C
قیراط
وزن الماس با قیراط اندازه گیری می شود. هرچه الماس بزرگتر باشد نادرتر است.
برش
الماسی که به خوبی برش خورده ، براق و دارای چاشنی هایی نورانیست و بیشترین میزان درخشش و ارزش را ارائه می دهد.
1.رنگ
الماس ها با رنگ درجه بندی می شوند ، این درجه بندی از D شروع شده و تا Z ادامه می­یابد.
D بی رنگ ترین آن است.
2.وضوح
هرچه وضوح الماس بیشتر باشد ، درخشان تر ، با ارزش تر و کمیاب تر است.
گواهینامه
گزارش درجه بندی الماس ، گواهینامه کنترل کیفیت آن از یک آزمایشگاه جواهرات مستقل است.
هزینه
در خرید یک الماس باید به بهترین ویژگی هایی که ارائه می دهد توجه داشت و این نکته بسیار مهم است.
با ترکیب چهار گزینه اول می­توان به نتیجه دلخواه رسید.
3.کانتور
شکل و ابعاد یک الماس نقش اصلی و تعیین کننده ای در نمایش ظاهری آن در حلقه نامزدی دارد.
4. شکل و ساختار
سبک و تنظیم رکاب حلقه نامزدی به اندازه سنگی که بر روی آن قرار می گیرد مهم است. انگشتر باید سبک و استایل شخصی صاحبش را منعکس نماید. حلقه نامزدی باید متناسب با شکل انگشتان باشد.
5. رنگ
حلقه نامزدی به طور سنتی از طلا ساخته می­شود ، اگرچه فقط نباید طلایی رنگ باشد.
طلای سفید به دلیل ظاهر متفاوت و زیبایش ، به اندازه طلای زرد و شاد بیشتر محبوب است. طلای رز گلد نیز بسیار جذاب است و ظاهری منحصر به فرد را به حلقه می بخشد همچنین میتوان برای پلاک پلاتین را در نظر گرفت.
الماس های سفید (بی رنگ) انتخابی سنتی برای سنگ است اما باز هم باید در انتخاب آزادانه تصمیم گرفت. الماس های صورتی با توجه به نادر بودنشان انتخابی استثنایی برای یک حلقه متفاوت جذاب و خاص هستند.
6. اندازه حلقه
اندازه حلقه از مهمترین نکاتی است که در انتخاب یک حلقه نامزدی باید در نظر بگیرید. با بودن رینگ های تعیین سایز امروزه به راحتی میتوان سایز حلقه را انتخاب نمود. همیشه به خاطر داشته باشید که علاوه بر زیبایی ظاهری حلقه ، سایز بودن و عدم حرکت آن در انگشت نیز بسیار مهم است.

پایان بخش:

حلقه نامزدی و انواع آن

تصویرگران پویا اندیش

4.4/5 - (5 امتیاز)

مطالعه بیشتر

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی جواهرسازی آموزشگاه پویااندیش
گوشواره های فلزی چکش خورده

گوشواره های فلزی چکش خورده

مقاله آموزشی مربوط به کار با گوشواره های فلزی شامل تکنیک های کار با فلز و کمی کار با سیم و جلادهی می شود. 
مراحل انجام این پروژه آسان است و نتایج بسیار زیبایی بدست خواهد آمد.

مطالعه مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *