22580505 - 28111110 - 021

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هنر خاص، جذاب و دلفریب طراحی جواهر و زیورآلات

فهرست عناوین

هنر خاص ، جذاب و دلفریب طراحی جواهر و زیورآلات

امروزه و در جهان پیوسته در حال پیشرفت ، شرط لازم و تعیین کننده رشد و پیشرفت در صنعت جواهرسازی و طراحی زیورآلات عبارتست از داشتن نگاهی عمیق و تخصصی و در عین حال نوآورانه در تمامی بخش های هنر اصیل و قدمت دار طراحی جواهر و زیورآلات.
با تصویرگران پویا اندیش همراه باشید تا علاوه بر کسب اطلاعات لازم ، با شرکت در دوره های طراحی جواهر این هنر خاص و جذاب را به صورت صحیح و اصولی بیاموزید.

هنر خاص، جذاب و دلفریب طراحی جواهر و زیورآلات

هنر خاص، جذاب و دلفریب طراحی جواهر و زیورآلات

دوره های آموزشی تخصصی طراحی جواهر و زیورآلات

از مرحله حیاتی طراحی گرفته تا مراحل سخت و نهایی قالب سازی و سپس تولید ، تمامی هنرجویان این صنعت ، نیاز به گذراندن دوره های آموزشی تخصصی ، انجام مستمر و پیوسته تمرین و صد البته استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در دوبخش سخت افزاری و نرم افزاری هستند و این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که هر دو بخش سخت افزار و نرم افزار لازم و ملزوم یکدیگرند.

پیشرفت صنعت طراحی و ساخت جواهر

داشتن یک دیدگاه تخصصی و خلاقانه به همراه استفاده از دانش و تکنولوژی روز دنیا سبب شده تا امروزه صنعت مد در شاخه جواهرات و زیورآلات حالتی انقلابی ، بی پروا و خلاقانه داشته و پیشرفت و ابداعات آن به صورت ساعت به ساعت و یا حتی لحظه باشد ، این صنعت به حدی پیشرفت داشته که طبق گزارشات ایندیپندینت گاهی گردش و جایگشت مالی این صنعت به صورت نقطه به نقطه ، بر نرخ سود دهی بعضی صنایع همانند پتروشیمی برتری دارد .

هنر خاص، جذاب و دلفریب طراحی جواهر و زیورآلات

هنر خاص، جذاب و دلفریب طراحی جواهر و زیورآلات

اهمیت صنعت جواهر

این دانش و نگاه حرفه ای و صنعتی-هنری را می توان در محصولات مد کشورهایی مطرح ، همانند ایتالیا ، آلمان ، فرانسه و همچنین ایالات متحده آمریکا به وضوح ببینیم.

رشته طراحی جواهرات

امروزه در برخی از این کشورها رشته طراحی جواهرات به عنوان یک رشته هنری – صنعتی مستقل و پیشرفته دانشگاهی تدریس می شود و در دیگر کشورها نیز این رشته نو و تازه در زیرمجموعه صنعت مد و فشن قرار می¬گیرد.
البته این نکته شایان ذکر است که برخی کشورها دارای آکادمی های خاص و تخصصی در حوزه طراحی طلا و جواهرات هستند که از آن جمله می توان به آکادمی حرفه ای داموس و همچنین نابا در کشور ایتالیا اشاره کرد.

هنر خاص، جذاب و دلفریب طراحی جواهر و زیورآلات

هنر خاص، جذاب و دلفریب طراحی جواهر و زیورآلات

طراحی جواهرات، صنعتی پول ساز

با توجه داشته که در کنار موارد یاد شده بهره مند بودن از صنایع مکمل و تکنولوژی روز دنیا و همچنین داشتن صنعت مدی پول ساز تر از نفت ، سبب شده تا موفقیتی هر چه بیشتر برای کشورهای یاد شده در این زمینه به ارمغان آورده شود.
به عنوان یک مثال بارز میتوان از کشور ایتالیا یاد کرد ، این چکمه دوست داشتنی و جذاب به عنوان مهد طراحی و صنعت مد جهان و با وجود شهر زیبا و رویایی میلان به عنوان پایتخت امپراطوری مد و فشن اروپا توانسته است در صنعت زیبا و جذاب طلا و جواهرات یکی از پیشتازان و پیشگامان اصلی در سراسر دنیا باشد.

کار طراح طلا و جواهرات چیست و چنین فردی دقیقا چه می کند؟

گام های بسیاری پیموده و مراحل متعددی طی می شود تا یک محصول مخصوصا در صنعت مد ، به تولید رسیده ، معرفی گشته و مورد استفاده قرار گیرد.
از مهمترین این مراحل حساس و تعیین کننده می توان به خلق ایده اولیه ، طرح و ماکت و ساخت قالب اصلی اشاره کرد که پس از انجام مراحل دیگر به تولید منتج شده ، و در نهایت محصول پس از سنجش فضا به بازار وارد می شود.

مطالعه بیشتر
سنگ جواهر لعل منگنزدار ( اسپسارتیت )

مطالعه بیشتر

چطور بعد از یادگیری یک کسب‌ وکار جواهرسازی راه‌ اندازی کنیم؟

هنر خاص، جذاب و دلفریب طراحی جواهر و زیورآلات

هنر خاص، جذاب و دلفریب طراحی جواهر و زیورآلات

طراحی جواهرات از زمان گذشته تا به امروز

در زمان های گذشته ولی نه چندان دور ، ایده اولیه ، توسط هنرمند ، به شیوه کاملا سنتی و دستی توسط ابزار دست روی فلز نقره یا موم ، طرح ریزی و سپس قالب سازی میشد و در پایان با طی همین مراحل ساده ، کار حاصل برای فرایند تولید انبوه وارد مراحل دیگر تولید می شد.
مبادرت به این امر نیازمند مهارت ، تجربه، هنر و دقت بالایی بود و صد البته زمان بسیار زیادی را به خود اختصاص میداد که با توجه به شرایط اقتصادی دنیای حاضر به هیچ وجه توجیه پذیر نیست.
با تصویر گران پویا اندیش هنر را آنگونه که هست بیاموزید و از آموخوته های خود پلی برای کسب درآمد و راه اندازی کسب و کار شخصی خود بسازید.

 طراحی توسط نرم افزار ها

امروزه و با پیشرفت روزافزون دانش و تکنولوژی، فرایند این کار به خصوص در مرحله قالب سازی به طور کلی و انقلابی تغییر کرده و این بخش (اعم از طراحی و ساخت ماکت و قالب) توسط نرم افزارهای مختلف روز دنیا نظیر راینو و ماتریکس صورت می¬پذیرد.
پیشنهاد می-کنیم تا با تصویرگران پویا اندیش همراه باشید و علاوه بر مطالعه مقاله نرم افزار های تخصصی طراحی طلا و جواهرات از دوره های آموزشی ما نیز بیشترین بهره را برده تا رویا های خود را لمس نمایید.

هنر خاص، جذاب و دلفریب طراحی جواهر و زیورآلات

هنر خاص، جذاب و دلفریب طراحی جواهر و زیورآلات

 گام های اولیه در طراحی جواهرات

گام های اولیه در فرایند طراحی به این صورت است که پس از تایید طرح و ایده اولیه ، سوژه و طرح مد نظر توسط متخصصین و افراد حرفه ای در امر نرم افزار های یاد شده به صورت سه بعدی مدل می شود و در گام بعدی این مدل توسط دستگاه های فوق العاده پیشرفته ، حساس و مجهز که از به روز ترین تکنولوژی های دنیا ساخته شده اند ، تولید شده سپس به عنوان قالب اصلی برای تولید نهایی مورد استفاده قرار می گیرد.

اهمیت نرم افزار های طراحی جواهرات و زیورآلات

استفاده از نرم افزار های طراحی جواهرات و زیورآلات ویژگی های خاص و منحصر به فردی دارد؛ از جمله این ویژگی ها میتوان به افزایش سرعت و دقت ، کاهش خطا ، امکان کنترل وزن محصول ، کیفیت بالای قالب سازی و امکان ساخت قالب های پیچیده ، خاص و منحصر بفرد (پتنت) اشاره نمود.

هنر خاص، جذاب و دلفریب طراحی جواهر و زیورآلات

هنر خاص، جذاب و دلفریب طراحی جواهر و زیورآلات

کار با نرم افزار ساده تر می شود

علاوه بر این این نرم افزار ها دست طراح را در فرایند طراحی به کلی باز می¬گذارد تا آنچه در ذهن دارد را به خوبی و به زبان عمل تجسم بخشد.
این نرم افزارها نقش و کمک شایانی در افزایش کمیت و کیفیت تولیدات این رشته از صنعت داشته اند. البته نباید از یاد ببریم که این روش نیز نیازمند کسب تخصص کافی و همچنین کسب تجربه عملیاتی و اجرایی بالایی است.
نرم افزار های طراحی طلا و جواهرات را تصویرگران پیا اندیش بیاموزید.

طراحی و مدل سازی

باید توجه داشت که با آموختن این نرم افزار ها و تمرین و ممارست کافی ، افراد با سرعت بیشتری نسبت به روش های قدیمی و سنتی می توانند به عنوان طراح و ایده پرداز وارد بازار کار جذاب طراحی طلا و جواهرات شوند و بالطبع بسته به هنر و تخصص خاص خود درآمدی منحصر بفرد داشته باشند.
از دید ایندیپندنت طراحی و مدل سازی دو تن از اجزاء جدانشدنی و حیاتی این صنعت هستند.

مطالعه بیشتر
پیترسیت ، خواص و کاربردهای آن

مطالعه بیشتر

سنگ آکسینیت و خواص و کاربرد آن

هنر خاص، جذاب و دلفریب طراحی جواهر و زیورآلات

هنر خاص، جذاب و دلفریب طراحی جواهر و زیورآلات

ایده پردازی در طراحی جواهرات

از افسانه ها ، اسطوره شناسی (Mythology) و داستان ها الگو برداری کنید و ایده بگیرید
دنیای طراحی دنیایی است تا بینهایت گسترده و در حقیقت انتهایی را نمیتوان برای آن متصور بود. اینکه چگونه یک ایده ناب و جذاب به ذهن یک طراح می رسد هرگز قابل تشخیص نیست و این فرایند گاه کاملا آگاهانه و گاه در اوج ناخودآگاهی است.

منابع ایده پردازی در طراحی جواهرات

گاهی اوقات و در برخی موارد طراح با داشتن هدف و چارچوب فکری مشخصی و همچنین با الگوگیری از زمینه های مختلف و متفاوتی همانند طبیعت ، حیوانات ، گرایش های مذهبی ، آداب و رسوم اقوام مختلف ، اسطوره های تاریخی ، باستان شناسی یا سبک های مختلف معماری ، هنری و حتی سیاست … به خلق و پردازش ایده می پردازد اما گاه یک اتفاق ساده ، یک کتاب یا حتی جمله ای ازآن ، یک تابلو نقاشی یا حتی قسمتی از یک داستان کوتاه می تواند اصطلاحا جرقه خلق ایده ای بدیع را در ذهن طراح بزند. صد البته که امر خطیر طراحی را باید به دو بخش عده تقسیم نمود ، طراحی و باز طراحی.

هنر خاص، جذاب و دلفریب طراحی جواهر و زیورآلات

هنر خاص، جذاب و دلفریب طراحی جواهر و زیورآلات

Design & Redesign

طراحی و باز طراحی
در طراحی یا دیزاین پس از بررسی نیاز و تفکر در این حوزه ، ایده و طرح جدید برای خلق یک محصول تازه ایجاد می شود. اما در امر مهم و فوق تخصصی باز طراحی یا ری دیزاین روش کار کاملا به گونه ای دیگر و اصطلاحا دگرگون است.

طراحی جواهر

به عنوان مثال در خصوص پروسه طراحی طلا ، جواهرات و زیورآلات گاه یک طرح در بازار بخوبی مورد استقبال واقع می گردد و نیاز به گسترش همان سبک با حفظ اصول اولیه وجود دارد که به آن زبان مشترک و اصلی طراحی برای یک برند نیز گفته می شود و گاه طرح پذیرفته شده در بازار به علت بازخوردهایی نه چندان دلچسب از سوی مشتریان نیازمند طراحی و بازبینی مجدد می شود که در این فرایند به رفع عیوب اعلام شده پرداخته می شود ، البته در این امر نیز زبان طراحی تا حدی بسیار ثابت قرار می¬گیرد و تنها اصلاحاتی اعمال می شود.
از این رو، فرد طراح و یا تیم طراحی یک محصول باز هم پس از جمع آوری اطلاعات و بررسی های دقیق و مطالعات کامنت های اعلام شده ، در جهت کاهش نکات منفی که از دید طراح مغفول مانده و همچنین تقویت نکات مثبت طرح محصول، نهایت تلاش خود را انجام می دهند تا با ارائه و اعمال بهترین اصلاحات، محصولی جذاب تر خلق کنند تا به جلب رضایت مشتریان منتج گردد.

هنر خاص، جذاب و دلفریب طراحی جواهر و زیورآلات

هنر خاص، جذاب و دلفریب طراحی جواهر و زیورآلات

 طراحی جواهرات برای مخاطبین مختلف

زبان طراحی و ساخت قالب برای سنین، مخاطبین و سلیقه های مختلف کاملا متفاوت است. گاهی اوقات فرد طراح طلا و جواهرات برای سلیقه ای خاص یک فرد طراحی می کند که به آن مونوپول می گویند و گاه برای یک سلیقه جمعی، بعنوان مثال برای تولید انبوه یک محصول.
زمانی که طراحی برای فردی خاص انجام می شود، کار به مراتب آسان تر و البته بسیار گران تر است، چرا که نیاز و سلیقه مشتری کاملا مشخص است و کار منحصرا در اختیار وی خواهد بود اما در مواقعی که می خواهیم برای یک سلیقه جمعی کار کنیم، که بخش اعظم کار طراح جواهرات در این حوزه است، نکات بیشتری باید مورد ارزیابی، آنالیز و توجه قرار گیرد که در نهایت امر ، مطلوبیت و مقبولیت طرح نهایی در حداکثر میزان ممکن خود باشد.

مطالعه بیشتر
یاقوت ستاره ای ، خواص و کاربردهای آن

مطالعه بیشتر

تاریخچه و مختصری از سنگ جواهر آزوریت

شناخت بازار هدف

اولین گام در این راه شناخت کامل بازار هدف و توجه اساسی به پارامترهای تاثیرگذار بر طراحی مانند رده سنی افراد یا سطح فرهنگ مخاطبین است.
بخش اعظم مشتریان در این بازار بانوان محترم هستند. اصولا طرحی که مورد پسند یک خانم میانسال باشد کاملا با سلیقه یک بانوی جوان، یک تین ایجر و حتی یک دختر خردسال متفاوت خواهد بود، در نتیجه سعی طراح باید بر این متن استوار باشد که با مطالعه روی سلایق، روحیات و نیازهای سنین مختلف، ویژگی های روانشناختی آن رده سنی بخصوص، المان ها و طرح های جذاب آن بازه سنی را مد نظر قرار داده  و با علم مد روز و فشن به مطالعه بازار داخلی و خارجی بپردازد، تا در نهایت این توانمندی را داشته باشد که تمامی سلایق از رده های سنی مختلف را پوشش دهد.

هنر خاص، جذاب و دلفریب طراحی جواهر و زیورآلات

هنر خاص، جذاب و دلفریب طراحی جواهر و زیورآلات

تحقیق و توسعه در طراحی جواهرات

صد البته باید به این امر توجهی خاص داشت که گستره تنوع سلایق مشتریان عزیز حتی با توجه به رده سنی فرد و موارد یاد شده در بالا به هیچ وجه قطعی و ثابت نبوده و فرایند تحقیقات باید بصورت مستمر و پیوسته و به روز صورت پذیرد.
پس باید به یاد داشت که انجام یک روند تحقیقاتی مستمر و حرفه ای جزء لاینفک و جدانشدنی کار طراحی طلا ، جواهر و زیورآلات است و همین امر بیان کننده نقش انکار ناپذیر علم تحقیق و توسعه حتی در صنعت مد و فشن است.

4.5/5 - (2 امتیاز)

مطالعه بیشتر

دوره های تاریخی سبک های جواهرات
راهنمای استفاده از جواهرات
دیاسپور چشم گربه ای ، خواص و کاربردهای آن
سنگ اپیدوت ، خواص و کاربردهای آن
اپوفیلیت (Apophyllite) ، خواص اپوفیلت و کاربرد آن در جواهرسازی
الیوین (Olivine) ، خواص و کاربردهای آن
سنگ الکساندریت و کاربردهای آن
معرفی معروف ترین برند های الماس در دنیا
رودونیت (Rhodonite) ، خواص و کاربردهای آن در جواهرسازی
نرم افزار ArtCam در طراحی جواهرات
لعل آلماندین ، خواص و کاربردهای آن
انواع جواهرات
عقیق آتش و کاربرد آن در جواهرسازی
زئوسیت ، خواص و کاربردهای آن
سنگ جواهر توپاز ، خواص و کاربردهای آن
رودوکزیت (Rhodochrosite) ، خواص و کاربردهای آن
جواهرات معاصر چه جواهراتی هستند؟
اوپال سیاه ، خواص و کاربردهای آن
سنگ جواهر سیلیمانیت ، خواص و کاربردهای آن
خواص سنگ کلسیت و کاربرد آن در جواهرسازی
تاریخچه و مختصری از عقیق ژئود
یاقوت پیروپ ، خواص و کاربردهای آن
سنگ قمر ستاره ای ، خواص و کاربردهای آن
طراحی جواهر
تاریخچه جواهر سازی در ایران
سنگ چشم شاهین ، خواص و کاربردهای آن
استفاده از عناصر طراحی جواهرات
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی جواهرسازی آموزشگاه پویااندیش
گوشواره های فلزی چکش خورده

گوشواره های فلزی چکش خورده

مقاله آموزشی مربوط به کار با گوشواره های فلزی شامل تکنیک های کار با فلز و کمی کار با سیم و جلادهی می شود. 
مراحل انجام این پروژه آسان است و نتایج بسیار زیبایی بدست خواهد آمد.

مطالعه مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *