22580505 - 28111110 - 021

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جواهرات معاصر

جواهرات معاصر چه جواهراتی هستند؟

فهرست عناوین

جواهرات معاصر چه جواهراتی هستند؟

مکان شما:خانه/مقالات جواهرسازی/سنگ شناسی/جواهرات معاصر چه جواهراتی هستند؟

جواهرات معاصر  چه جواهراتی هستند؟

به عنوان یک طراح، در طول دوران کاری خود با این پرسش روبرو می شوید که « ویژگی سبک خود را چگونه توصیف می کنید؟». اصطلاحاتی از جمله جواهرات باستانی، سنتی وجود دارند که تعریف دقیق تری از انواع جواهرات را ارائه می دهند که به راحتی توسط مجموعه داران، حرفه ای ها و شخصیت های برجسته ی این صنعت و البته مشتریان معنا می یابند. اصطلاح دیگری با عنوان «جواهرات معاصر» وجود دارند که با توجه به معنی لغوی آن باید جواهراتی باشند که « امروزه ساخته می شوند»، و این بخش دست کم برخی از طراحان را گمراه می سازد، زیرا معنی آن اندکی تفاوت دارد.

جواهرات معاصر
پس از بررسی تحقیقات و مقالات مختلف به این نتیجه رسیدیم که تعریف پاول کولو از این اصطلاح نزدیک تر به معنای حقیقی آن بوده است. «مجبور می شوی از خانه بیرون بروی، از صحرا عبور کنی و یا شاید حتی از کوه ها بالا بروی، تنها برای یافتن پاسخی که از ابتدا نزد خودت بوده است». گرچه این اصطلاح بیش از پنجاه سال است که به کار برده می شود، هنوز هم تفاوت هایی میان معانی مختلف آن در نشریات، مراسم ها و کنفرانس ها مورد استفاده قرار می گیرند و همه ی آنها سعی دارند که تعریف مناسبی از جواهرات معاصر ارائه دهند.

یکی از دلایل این تفاوت ها به این خاطر است که در مناطق مختلفی به کار برده می شوند، مثلا در فرانسه اصطلاح « ساخت یا جواهرات خلاقانه» کاربرد دارد، در ایتالیا به آن « هنر طلاسازی» گفته شده و در ایالات متحده با اصطلاح «کارگاه یا هنر جواهرسازی» می شناسند. بخشی از دشواری این معنی مربوط به تفاوت درونی، آسیب پذیری در برابر غافلگیری ها و هم چنین تمایلات و روش های زمان هستند. بنابراین، به جای تشخیص معنی، بهتر است اهداف این اصطلاح را تعیین کرده و آن را با موضوع خود مطابقت دهید.

مطالعه بیشتر
باریت (Baryte) ، خواص باریت

مطالعه بیشتر

جدید ترین نمونه جواهرات ترند در سال 2021

اهداف

در طی تحقیقات خود به این نتیجه دست یافتیم که جواهرات معاصر تنها جنبه ی تزیینی ندارند. در واقع راهبردی هنری و روشی خاص برای به کارگیری مهارت های سنتی و مدرن می باشد که به یک ایده مفهوم می بخشد، به معنای خودمانی تر رگی که مهارت های فردی را انتقال می دهد. این شکل از جواهر نه تنها بازتابی از فرهنگ زمان است، بلکه آن را تحت تاثیر قرار می دهد. در نتیجه، عوامل مختلفی از مادیت تا زمینه های اجتماعی را در بر می گیرند تا محصول نهایی را ایجاد نمایند. در حالی که بسیاری از این قطعات بی بدیل هستند، جواهرات معاصر در جواهرات امروزی نیز خودنمایی می کنند.

دیدگاه دیگری نیز وجود دارد که آن را نوعی عرف می داند. با تغییراتی که در دهه ی ۶۰ رخ داد، ساخت جواهر تنها به ساخت جواهرات قیمتی و سنگ ها محدود نمی شد. که در نتیجه دوره ای جدید به وجود آمد که انعطاف پذیری بیشتری نسبت به مواد داشته و طراحان را به متنوع و خلاق بودن تشویق می نمود. این موقعیت به نوبه ی خود نقش بزرگتری از قطعه ی نهایی را برای طراحان به اندازه ی پیامی که در برداشت تعریف می کرد. برخی از تحقیقات زمانی را مورد بررسی قرار داده اند که طراحان کار فردی و ساخت را ترجیح می داده اند. طراحان ترجیح می دادند که کار طراحی را خود به عهده گرفته و پیام خود را منتقل سازند و مشتری نیز بر اساس نام و پیام جواهر آن را خریداری نماید.

پس برای چه در این موضوع سردرگمی به وجود می آید؟

درست است که طراحی جواهرات معاصر در حال گسترش می باشد، فرضیه هایی وجود دارند که باعث به وجود آمدن مشکلاتی شده اند. اول اینکه تعداد طراحان جواهر معاصر به اندازه ای نیستند که توانایی تاثیرگذاری بر جمعیت بزرگتری را داشته و قوانینی برای جواهرات معاصر تعیین کنند. دوما، ترس طراحان از تولید کلی و توزیع به این معناست که جواهرات معاصر حضوری قوی بر این صنعت ندارند که برابر است با پوشش کم رسانه ای و دسترسی به مشتریان اصلی. حتی تاثیری بر علاقه ی شدید طراحان به ادعای پیشرفت شخصی نخواهد داشت. جواهر معاصر با عنوان شغل کوچک یا فعالیت فرعی شناخته می شود.

مطالعه بیشتر
سنگ جواهر اسفالریت ، خواص و کاربردهای آن

مطالعه بیشتر

نرم افزار TinkerCad ابزاری مناسب برای طراحی جواهرات

به عنوان یک طراح، دانستن اصطلاحات جواهرسازی یکی از قواعد اصلی معرفی کار به شکل مناسب می باشد. با اینکه نمی توان معنی دقیقی در این مورد ارائه نمود، حال درک این موضوع اسان است که جواهرات معاصر «روان بوده و با رسوم سازندگان» در این رشته شکل می گیرند(ژانگ). در ادامه اشکال جدید ارتباط میان مشتری و منتقد را کشف نموده و همچنین در خصوص جواهرات، حالات عادی را به چالش می کشد

4.9/5 - (21 امتیاز)

مطالعه بیشتر

سنگ اسپینل ، خواص و کاربردهای آن
سنگ الکساندریت و کاربردهای آن
پکتولیت ، خواص و کاربردهای آن
آکوامارین-چشم-گربه-ای
مرجان فسیلی ، خواص و کاربردها
اسکاپولیت ، خواص و کاربردهای آن
گوشواره های فلزی چکش خورده
سیترین (Citrine) ، خواص سیترین و کاربرد آن در جواهرسازی
سنگ دلربا و کاربرد و خواص آن
سنگ جواهر زیرکن ، زرگون یا زرقون
اندازه ی گردنبند مناسب برای بدن و استایل شما:
مخراج کاری
سنگ مرجان ، خواص و کاربرد آن در جواهرسازی
سنگ یشم چیست ؟ جواهر سازی با سنگ یشم و خواص آن
استفاده از عناصر طراحی جواهرات
ابسیدیان (Obsidian) ، خواص ابسیدایان و کاربرد آن در جواهرسازی
نرم افزار TinkerCad ابزاری مناسب برای طراحی جواهرات
سرپانتین ، خواص و کاربردهای آن
تاریخچه و خلاصه ای از امولیت
آمیتیس ، خواص و کاربردهای آن
کروندوم (Corundum) ، خواص و کاربردهای آن
چه نوع لحیم برای ساخت جواهرات استفاده می شود؟
سنگ قمر ، خواص و کاربردهای آن
تاریخچه و خلاصه ای از توپاز ازتی
تنظیم سنگ ها بر روی جواهر
انواع جواهرات
سنگ البیت Albeit ، خواص و کاربردهای آن
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی جواهرسازی آموزشگاه پویااندیش
گوشواره های فلزی چکش خورده

گوشواره های فلزی چکش خورده

مقاله آموزشی مربوط به کار با گوشواره های فلزی شامل تکنیک های کار با فلز و کمی کار با سیم و جلادهی می شود. 
مراحل انجام این پروژه آسان است و نتایج بسیار زیبایی بدست خواهد آمد.

مطالعه مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *